Kredyty samochodowe są coraz bardziej popularne także w Polsce. W minionej dekadzie Polacy kupowali samochody najczęściej za gotówkę.
Zaciąganie kredytu na zakup samochodu było mniej popularne. Obecnie ta tendencja bardzo się nasila. Wynika to przede wszystkim z dwóch przyczyn. Po pierwsze, z coraz większej zamożności Polaków. Więcej rodzin może pozwolić sobie na posiadanie własnego samochodu, a także – paradoksalnie – im społeczeństwo jest bogatsze, tym częściej jego członkowie zaciągają kredyty na zakup sprzętu i towarów. Istotne w tym miejscu zdaje się także dużo większe zaufanie Polaków do usług oferowanych przez banki, jak również znaczne poszerzenie oferty bankowej w zakresie kredytów (w tym w zakresie kredytów zaciąganych z przeznaczeniem na zakup samochodu).
Drugim powodem jest dużo bardziej agresywna polityka koncernów samochodowych w zakresie sprzedaży swoich aut. Wiele światowych koncernów motoryzacyjnych stworzyło własne banki lub oddziały swoich banków w Polsce (powstały np. Toyota Bank lub bank dla klientów Volkswagena). Oferują one kredyty samochodowe na zakup aut własnych marek, na bardzo preferencyjnych warunkach i z dogodnymi formami spłaty zobowiązań. Wiele firm, współpracuje także z bankami instytucjonalnymi, które tworzą specjalne kredyty samochodowe dla klientów firm współpracujących. Z uwagi na to, kredyty samochodowe są znacznie niżej oprocentowane, co mocno obniża koszty obsługi długu. Głównym celem tworzenia tego rodzaju produktów kredytowych, nie jest chęć zarobku na samym kredycie, ale na marży wynikającej ze sprzedaży samochodu. Zwiększona sprzedaż samochodów, na których marże są znacząco wyższe niż przy kredytach, powoduje zwiększenie zysku dla przedsiębiorstwa.
Główną korzyścią dla banku jest pozyskanie nowych klientów, bez specjalnych nakładów na promocję oraz dosyć dobrze zabezpieczona spłata kredytu, co minimalizuje ryzyko związane z udzieleniem kredytu.